4 Kasım 2009 Çarşamba

SAĞLIK BAKANI'NDAN AÇIKLAMA

Sağlık Bakanı Recep Akdağ da önceki gün yaptığı açıklamada, "Aşı yaptırmayın" diyenler hakkında suç duyurusunda bulunacağını açıkladı. Bakan Akdağ, "Vatandaşım yarın bana gelse dese ki, 'Falanca vatandaşı seyrettim, ısrarla 'Aşı yaptırmayın' dedi, ben de yaptırmadım. Çocuğumu kaybettim.' Ben Sağlık Bakanı olarak suç duyurusunda bulunacağım. Bunu şimdiden ilan ediyorum." 60 yıldır aynı teknik kullanılıyor."

Chicago Üniversitesi'nden uzman Kenneth Alexander, H1N1 virüsüne karşı üretilen aşının, son 60 yıldır grip virüsüne karşı üretilenlerle aynı teknikle imal edildiğini, endişelenecek bir durum olmadığını söyledi. Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi'nden (FDA) Jesse Goodman da aşının domuz gribine karşı en iyi korunma yöntemi olduğunu açıkladı.

Aşıya yönelik çalışmalar, domuz gribi virüsü Meksika ve California'da nisan ayında ilk kez tespit edildiğinde başladı. Vakit kaybedilmeden toplanan örnekler ilaç şirketlerine gönderildi. Ardından grip aşısı nasıl yapılıyorsa aşı üretildi ve denemelerine başlandı. Kenneth Alexander, bu aşıyla normal grip aşısı arasındaki tek farkın kullanılan virüs olduğunu vurguladı.

0 yorum:

Anahtar Kelimeler :

Domuz Gribi,Domuz gribi öldürücü müdür?,Domuz Gribi Belirtileri,Domuz gribi aşısı,domuz gribi nasıl bulaşır?,domuz gribi tedavisi,domuz gribi nasıl anlaşılır?,domuz gribi aşısının yan etkileri,domuz gribi maskesi,domuz gribi son durum,domuz gribi haberleri,domuz gribi risk grubu